warzywa po kaszmirsku (bez foto)

Grudzień 9, 2009

większość dań kuchni hinduskiej ma jedną wadę: jest dość mało fotogeniczna (w przeciwieństwie do steków). proszę więc mi wybaczyć brak zdjęć dzisiejszego obiadu, zapewniam, że nie ma czego żałować. natomiast jest czego żałować, jeśli chodzi o samą potrawę, bo udała się bardzo.

przepis pochodzi z książeczki kuchnie świata (dodatek do wyborczej), tom „indie / tajlandia / indonezja”. ta cienka książeczka jest naprawdę niezła, gotujemy z niej dość często, a jeszcze częściej wertujemy, skutkiem czego mocno się rozpadła.

a więc warzywa po kaszmirsku. w moździerzu rozgniatamy 10 ziarenek pieprzu, 2 łyżeczki kminu, ścieramy pół gałki muszkatołowej. na gorący olej wrzucamy 2-3 cm kawałek posiekanego imbiru i 1 papryczkę chili (ja dodałem z pestkami, żeby power był większy), mieszamy, po minucie dodajemy starte przyprawy + łyżeczkę pasty chilli + kawałek cynamonu, sól i podsmażamy. następnie pokrojone w grubą kostkę ziemniaki. po ok. 10 min dodajemy okrę i kalafiora. ja okry nie miałem, użyłem więc białej rzodkwi (daikon) i cebuli cukrowej. kiedy to się posmaży trochę (ok. 5 min), dolewamy 2/3 kubka jogurtu naturalnego (ja dodałem rozbełtany w małej ilości wody „bałkański”) oraz tyle samo wywaru warzywnego (wywar warzywny kupiłem dziś w marksie&spencerze, polecam). dusimy na małym ogniu, przepis mówi o 20 minutach, ale już po 15 warzywa były miękkie. i na koniec dosypujemy sporą garść prażonych migdałów. nie maiłem migdałów w płatkach, więc zmieliliśmy (kiedy piszę w liczbie mnogiej, oznacza to, że daną czynność wykonywała moja żona, a ja zajmowałem się nadzorem wykonawczym ;)) migdały, ale nie na proszek, tylko znacznie grubiej a potem podsmażyłem je na patelni i to całkiem solidnie. bardzo dobrze zrobiły takie prażone migdały zmieszane z sosem.

pyszne to było, zjedliśmy popijając zimnym piwem i myśląc o naszych licznych znajomych wegetarianach, których możemy zaprosić na warzywa po kaszmirsku. zdecydowanie można gościom.

Komentarze 2 to “warzywa po kaszmirsku (bez foto)”

  1. ostry said

    z jednym się nie zgadzam: dania kuchni indyjskiej są moim zdaniem bardzo fotogeniczne i gdy oglądam ich zdjęcia, chcę je jeść od razu

  2. Mich said

    To danie, jeśli mnie nie zaniesie wieczorem do kina zrobię na kolację.
    pozdrowienia!

Skomentuj

