dorada z grilla

Sierpień 20, 2009

bardzo lubię ryby, ale jeśli chodzi o ich przyrządzanie, to daleko mi do mistrzostwa. po zakupieniu dwóch dorodnych dorad w auchanie przetransportowałem je na działkę, gdzie z pewną taką nieśmiałością zabrałem się za ich patroszenie. nie było jednak tak źle, jak się obawiałem. co było trzeba im wypruć, wyprułem, jeśli chodzi o skrobanie, to nie skrobałem, bo po co, skórę lekko naciąłem i wypełniłem mocno posolonym stopionym masłem z dużą ilością drobno posiekanego czosnku i pokrojonymi w paseczki suszonymi pomidorami. jeszcze tylko świeży tymianek (ile tylko się zmieściło), natarcie solą i na grill.

IMG_0913-S

ryby te pieką się bardzo szybko. dosłownie kilka minut na jednej stronie, kilka po drugiej i już są gotowe. może nieco zanadto się przyrumieniły, ale nic to na smak nie wpłynęło, były doskonałe.

IMG_0922-S

jedliśmy z rzymską sałatą i białym winem (już nawet nie pamiętam jakim), uszy nam się trzęsły. co morska ryba, to morska ryba. zero mułu, zero karpia, zero galarety. jod, chude mięso, żadne tam sitowia czy inne tataraki. pyszności.

można-by-teoretycznie gościom. a w praktyce? jak widzicie dwie sztuki zajęły całego grilla, więc trzeba by grillować partiami, za czym osobiście nie przepadam. cóż, musimy kupić nowy, większy grill. bo grillowane dorady powtórzymy jeszcze wiele, wiele razy!

komentarze 3 to “dorada z grilla”

  1. hmmm said

    muł, karp i galareta to jest to co mnie w rybach pociąga najbardziej. ale taką też bym chyba nie pogardziła 🙂

  2. EIB said

    Następnym razem na po obu stronach ryby połóż plasterki boczku i wsadz to wszystko w takie „trzymadelko” do grilla. Wtedy skorka sie nie spali (wszystko na klate wezmie boczek). Polecam

Skomentuj

