pstrąg w boczku ze szparagami i ziemniakami

Czerwiec 7, 2009

jak zwykle w niedzielę zorientowaliśmy się, że nie bardzo mamy pomysł na obiad. inspiracji szukaliśmy u jamiego olivera, w „ministry of food” – jest tam mnóstwo dość prostych i szybkich dań. pojechałem do sklepu i wróciłem z pstrągiem, aczkolwiek, czy to pstrąg, czy jakiś pstrągołosoś, tego nie wiem.

danie przygotowywała moja żona, a ja tylko strzelałem fotki.

IMG_0382-S

to jest posmarowany oliwą filecik, zawinięty w boczek, ze świeżym rozmarynem.

IMG_0393-S

oczywiście było ich kilka. tak naprawdę, to wyszło z ryby, którą kupiłem 7 takich porcji (a jeszcze pstrąg został na jutro). wkłada się w naczynie i do rozgrzanego piekarnika na kilkanaście minut.

IMG_0405-S

w sklepie były całkiem przyzwoite i niedrogie szparagi, nie mogłem nie skorzystać z okazji. jedliśmy więc pstrąga za szparagami…

IMG_0420-S

… i młodymi ziemniaczkami. a w dodatku, całkiem wiosennie, na balkonie. no, przynajmniej w połowie na balkonie, bo zaczęło trochę wiać i trzeba było się ewakuować.

ale było pysznie. przepisy jamiego jak na razie sprawdzają się doskonale. można gościom!

Komentarzy 11 to “pstrąg w boczku ze szparagami i ziemniakami”

  1. blue_megi said

    wygląda bardzo apetycznie 🙂

  2. otre said

    fajne, ale nie rozumiem idei obierania zielonych szparagów; o ile wiem, to akurat zielonych się nie obiera; coś mi umknęło kiedyś po drodze?….

  3. tylena said

    wygląda przepysznie, rybka opakowana w boczek, mój mąż byłby przeszczęśliwy jedząc coś takiego 🙂

  4. Mich said

    lubię proste, niewydumane dania. tu połączenie smaków wydaje się naprawdę celne. wczoraj jadłem „na mieście” śliwki kalifornijskie w boczku na ciepło – z rybą boczku jeszcze nie próbowałem. ładne fotki

  5. kenya said

    whoa, apetycznie wygląda.

    mam pytanie, nie wiesz może czy Ministry of Food zostało wydane na polski? czy macie oryginał? właśnie się przymierzam do którejś z książek Jamiego i zastanawiam się nad wyborem. any hints? 🙂

    pozdrawiam

  6. Pani S. said

    Marcinie, a moze to byl pstrag teczowy?
    Robilam rybe w szynce parmenskiej i niezbyt mi podeszla, ale to bylo z poltorej roku temu i od tego czasu zmienil mi sie nieco smak. Musze zrobic kolejne podejcie.

  7. viridianka said

    Zapraszam na mój nowy blog, będzie mi bardzo miło Cię gościć:) http://cioccolatogatto.blox.pl/html

  8. Taki widok, że aż ślinka cieknie… Szkoda, że czegoś takiego nie zjem na obiad… ale może w weekend, kto wie?

    Pozdrawiam i zapraszam również do siebie :).

Skomentuj

