spaghetti alla carbonara

Maj 21, 2009

to była chyba jedna z pierwszych potraw, którą nauczyłem się samodzielnie przyrządzać. od dzieciństwa byłem karmiony makaronem z pomidorowymi sosami, dlatego carbonara stanowiła dla mnie zaskoczenie.

oczywiście jest to potrawa, którą można robić w wielu, mniej lub bardziej oryginalnych wersjach. dziś na szybko przygotowałem półortodoksyjną carbonarę: bez pancetty (tym bardziej bez świńskich policzków, jakie występują w wersji 100% tru), ale też bez śmietany, choć miałem pod ręką i kusiła mnie bardzo. wypróbowałem też gotowanie makaronu bez gazu i całkiem się sprawdziło.

IMG_0286-S

po ugotowaniu makaron zmieszałem z podsmażonym boczkiem, wlałem jajko, które ścieło się od gorącego makaronu, zamieszałem, dolałem nieco wody z gotowania makaronu, doprawiłem parmezanem, posypałem świeżym pieprzem w sporej dawce, posypałem pietruszką… gotowe. jeśli gość bardzo się spieszy: można carbonarę.

ps. makaron jest ciemny, bo pełnoziarnisty.

Komentarzy 6 to “spaghetti alla carbonara”

  1. Adomas said

    woda z makaronu? eee

  2. […] że byłem mocno sceptyczny, ale dziś sprawdziłem (efekt, czyli carbonarę widać na obrazku u góry) i okazuje się, że to działa. Oszczędność gazu lub prądu pewnie […]

  3. oshin said

    Spróbuj wersji z młodą cukinią żółtą i zieloną – podsmażamy na boczku z dużą ilością tymianku. Dalej standardowo: boczek i śmietanowo-jajeczno-parmezanowy sos.

  4. iskanna said

    Adomas – do niemal każdego sosu dobrze jest dodać wody z gotowania makaronu. A do takich lekkich i do pesto to wręcz obowiązek

  5. Kati said

    Taki przepis, jak podajesz, proponowała w swoim programie Nigella Lawson. Strasznie sycący!

  6. […] Spaghetti alla carbonara: klasyczne włoskie danie, które jest i smaczne i – co zaskakujące – całkiem fotogeniczne. […]

Skomentuj

