risotto ze szparagami

Maj 9, 2009

everybody szparagi, prawda?

my też, my też! pierwsze najprościej, polane masłem z odrobiną parmezanu. żeby dominował smak szparagów. ale chwilę potem już gotowałem wodę na makaron, który zjedliśmy z pokrojoną czerwoną papryką dość długo smażoną na małym ogniu w towarzystwie czosnku (na maśle, które zostało z polewania szparagów) i doprawioną na ostro. bo szparagi szparagami, a żołądek czymś napełnić trzeba.

dlatego dziś: risotto ze szparagami. pęczek szparagów smakuje wspaniale, ale jak dla mnie, to zaledwie przystawka.

IMG_0162-S

ponieważ znowu to nie ja gotowałem, oddaję głos małżonce:

Szparagi zielone obrałam (M. krzyczał z nad komputera, że zielonych się nie obiera). Pęczek, pokroiłam w kawałki (jakie widać na zdjęciach) główki odłożyłam
dymki pokrojonej łyżkę
czosnku 3 ząbki
i te szparagi na rozgrzaną oliwę wrzuciłam
a potem po chwili ryż do risotta – szklankę

trochę się w oliwie smażył, powinien do przezroczystosci, nigdy nie mam cierpliwości

kieliszek białego wina i 3/4 litra bulionu warzywnego dolewałam stopniowo  (płynu na jeden palec nad ryżem)

kiedy wchłonęło i ryz był akurat, zdjęłam z ognia i wmieszałam starty parmezam
posypać pieprzem

efekt:

IMG_0172-S

a na dodatek (ważny dodatek) popijaliśmy je bardzo dobrym soave. to już rocznik 2008. czas leci! można gościom!

Komentarzy 7 to “risotto ze szparagami”

  1. Gosi@ said

    super wyglada!!!!!!!

  2. wygląda apetycznie. nie ma jak szparagi. prawda, everybody! 🙂

  3. ciekawego wierszowanego opisu przepisu gratuluje
    efekt gotowania wygląda smakowicie:)
    ehh te szparagi:) uwielbiam je białe, zielone, w zupie, sałacie, z makaronem, mięsem czy saute. Szkoda że szparagowy sezon jest tak krótki:(

  4. hannah said

    Zrobilam wersje z bialymi szparagami i dla karmiacej 😉 czyli bez wina i czosnku, ale Danielowi smakowalo 😉

  5. zefiryna said

    ja myślę, że to cudownie, że sezon taki krótki, bo one dlatego tak smakują fantastycznie

  6. Basiek said

    zamierzam jutro robić szparagi według podanego przepisu, tylko proszę o informację,
    – czy te szparagi wrzucone na patelnię, były wcześniej gotowane
    – czy szparagi mieszam z ryżem na początku gotowania ryżu (bo wychodzi mi, że one pozostają na patelni przez jakąś godzinę, więc chyba są bardzo rozgotowane).

  7. zefiryna said

    nie były gotowane
    robiły się tyle czasu aż ryż doszedł do miękkości (jak klasyczne risotto) nie była to godzina, główki dałam później
    oczywiście na oko, bliżej 30 minut niż godziny, nierozgotowane, bo chłonęły wino i rosół a nie stały w wodzie

Skomentuj

