małże w śmietance kokosowej

Kwiecień 29, 2009

mięso z małży to żaden rarytas: można je kupić w każdym większym sklepie, a i cenowo nie jest czymś, co wydrenuje nasz portfel. oczywiście, lepsze są małże świeże (mam pewne plany w tym zakresie na weekend, ale o tym na razie sza…), ale i mrożone są całkiem smaczne. trzeba je tylko po rozmrożeniu wysuszyć, najlepiej papierowymi ręcznikami i wygniataniem na sitku.

wczorajsze małże trafiły do śmietanki kokosowej. jako że całe danie było raczej z gatunku „instant” to i śmietanka była z proszku. i bardzo dobrze, dzięki temu można było dobrze kontrolować jej gęstość. zrobiłem bardzo gęstą, na pół kubka (jakieś 100 ml), potem dodałem tam dwie łyżeczki pasty z tajskiej bazylii, sporo sambalu oeleka, trochę soku z cytryny. w tym samym czasie gotowałem udon, odrobinę krócej niż zalecają. udon po odsączeniu wrzuciłem na sitko, spłukałem zimną wodą i odcedziłem.

a potem tu już szybka piłka: do woka olej, na olej czosnek, jak czosnek zaczął się rumienić: sos kokosowy, do sosu małże. ketchup manis do smaku. następnie makaron, jeszcze pare listków kolendry i można jeść.

img_0090-s

kolendra gdzieś tam zniknęła, więc sobie dołożyłem jeszcze świeżej na talerz

img_0099-s

bardzo to dobrze wyszło, sos był słodko-ostry, kremowy, a jego nadmiar został wchłonięty przez makaron. robiłem też wersję bez-kokosową, ale nie wiem, która lepsza. można gościom.

komentarze 4 to “małże w śmietance kokosowej”

  1. kasiaaaa24 said

    Wygląda fenomenalnie. Właśnie w takich smakach gustuję 🙂 Pozdrawiam 🙂

  2. Ptasia said

    Ja małże zawsze chętnie – takich nie jadłam 🙂

  3. Mich said

    „do sosu krewetki”? pośpiech robi swoje:)
    Zapowiada się pysznie, proszę tylko o namiary na pastę z tajskiej bazylii bo ciekaw jestem co to za cudo…

  4. moznagosciom said

    poprawiłem.

    pastę kupuje się w hipermarketach i sklepach „kuchnie świata”.

Skomentuj

