pierogi z francuskiego ciasta ze szpinakiem i fasolą

Kwiecień 5, 2009

wczoraj zakupiłem ciasto francuskie, bo żona wybierała się na jakąś imprezę i chciała zrobić tartę. ja się nie wybierałem, więc włożyłem do koszyka dwie paczki ciasta. no i długo nie poleżało. zniknęło w postaci pierożków z farszem szpinakowym i fasolowym. oczywiście oba farsze wypełniały oddzielne pierożki.

img_9773-s

oto pierożek z farszem fasolowym. fasola była z puszki, do tego cebula i przyprawy. niestety ogólnie przypraw było trochę zbyt mało i zgodnie uznaliśmy tą wersję za mniej udaną od szpinakowej.

img_9750-s

a to pierożek szpinakowy. z kozim serem, takim do smarowania. i ta wersja była super, można gościom, zdecydowanie! świetne danie na jakąś imprezę.

dokładnych przepisów nie znam (ale możecie się dopytać w komentarzach), zajmowałem się głównie stroną popytową, a także polewaniem viognera, dość niestety średniego.

duże fotki na fotoffi, o ile mi moderatorzy przyjmą 🙂

komentarzy 9 to “pierogi z francuskiego ciasta ze szpinakiem i fasolą”

  1. Grześ said

    brzmi smakowicie. Bardzo bym prosił o detale przepisu. Szczególnie połączenie ciasta francuskiego ze szpinakiem i kozim serem wydaje się super trafione. 🙂

    btw. fotoffi to kolejna swietna inicjatywa. trzymam kciuki za rozwój kulinarnego imperium web 2.0 🙂

  2. zefiryna said

    Serek do smarowania kozi do tego garść liści szpinaku (zblanszowane) i dwa ząbki czosnku – cały farsz

  3. asieja said

    do fasolowej też bym nie była przekonana
    ale szpinakową chętnie bym zjadła:)

  4. Szpinak kocham, tak samo jak kozi ser, a jak się to razem połączy to już w ogóle boska sprawa 🙂 Do fasoli przekonana nie jestem, ale ogólnie pierożki wyglądają ślicznie.

  5. zefiryna said

    ja jestem przekonana, że gdybym fasolę odpowiednio przyostrzyła, to by było dobre

  6. pajeczaki said

    mistrzowkie!

  7. kabamaiga said

    Rewelacja. Zakochałam się w szpinaku na jesieni i właśnie był wtedy podany z kozim serem. A fasolka myślę, że też niczego sobie. Do wypróbowania 🙂 pozdrawiam

  8. iga said

    Kilka razy zrobilam nadziewane pierozki z czerwona fasolka, z ta roznica, ze fasolke miksowalam (z grubsza), dodajac sporo podduszonej cebuli, chili, a w ostatniej wersji na dodatek peczek posiekanej kolendry, lyzeczke zoltego r’as el hanuta i maly kawaleczek z grubsza rozdrobnionej fety.
    I wyszlo wcale nie odpustowo, powiedzialabym, ze nawet dosyc gastronomicznie.

  9. zefiryna said

    jako że ras el hanut jest moją ulubioną przyprawą spróbuję niechybnie

Skomentuj

