tarta z gorgonzolą, gruszką, orzeszkami piniowymi i szynką

Marzec 16, 2009

zwieńczeniem bardzo wypasionego pod względem kulinariów weekendu była sobotnia kolacja. jedliśmy tartę, którą przygotowała moja córka (podobno, ja w tym czasie wybierałem przepisy tygodnia na foodelku). pyszna rzecz taka tarta, gorgonzola z gruszką to klasyczne połączenie, orzeszki dodały trochę aromatycznej pikanterii, a szynka (wędzona) skontrapunktowała słodycz słonym smakiem. to wszystko na francuskim cieście.

ciemno już było, więc zdjęcia są jakie są. tu zbliżenie na orzeszki 🙂

img_9592-s

miałem ochotę na jakieś wino do tego, nawet sporo googlowałem, ale jakoś nie podchodziły mi polecane do gorgonzoli bordeaux (a sauternes nie miałem), skonczyło się na gewurtztraminerze i był to wybór świetny. oj, można gościom, pewnie, że można.

komentarzy 6 to “tarta z gorgonzolą, gruszką, orzeszkami piniowymi i szynką”

  1. Felinity said

    Wygląda świetnie, trafia do mojego e-kajeciku z przepisami 🙂

  2. Zdecydowanie moje smaki :))))
    A zdjecie apetyczne mimo ze przy nocnym oswietleniu robione.
    Pozdrawiam!

  3. pinos said

    Gewurztraminera można gościom do wszystkiego 😉

  4. Basiek said

    czy przepis można prosić?

  5. zefiryna said

    Gotowe ciasto francuskie rozłożyć na papierze (używam niemrożonego)na to pokrojoną gruszkę i gorgonzolę (drobno), szynkę wędzoną i orzeszki piniowe. I do piekarnika w 180 stopni. Piec do zrumienienia wierzchu i upieczenia ciasta. Po wyjęciu świeży tymianek i świeżo zmielony pieprz. Potrafi ja przyrządzić siedmioletnie dziecko. Dostało przepis drukowanymi literami.

  6. Uwielbiam gorgonzolę 🙂
    Muszę koniecznie wypróbować ją w takim zestawie 🙂

Skomentuj

