wietnamskie krewetki w sosie karmelowym (tom rim)

Luty 28, 2009

po bardzo udanej wieprzowinie w sosie karmelowym przyszło mi do głowy, że pewnie i krewetki można przyrządzić w podobny sposób. i owszem, nie trzeba było długo szukać, żeby znaleźć przepis na potrawę zwaną tom rim. a że krewetki mieliśmy w zamrażalniku (niestety, gotowane)…

img_9280-s

to, co widzicie powyżej to wietnamski cukier. wietnamski cukier przywieziony z wietnamu był zapewne jedynym 100% oryginalnym składnikiem tej potrawy. na ok 300g krewetek zużyliśmy pół takiej „paczki” i nie było to za dużo.

nie trzymałem się zbyt ściśle przepisu. nie dodałem oleju sezamowego, z którym nie przepadam, niektóre składniki były też trochę inne (zamiast sosu rybnego wietnamskiego ponownie tajski, dodałem też troche mirinu). o ile wieprzowinę robiliśmy prawie „saute” to tym razem dodałem sporo szalotek, czosnku i imbiru. nie zapomniałem o chilli i dużej ilości świeżego pieprzu.

img_9294-s1

wyszło bardzo dobrze, choć zawsze może być lepiej: podstawową kwestią jest wykonanie odpowiedniej ilości odpowiednio gęstego sosu karmelowego. tym razem wyszedł nieco za rzadki, ale udało się go zredukować.

img_9297-s

zjedliśmy z ryżem i niestety bez wina. gdy przyjdą goście, podamy i wino. a na pewno kogoś na danie w sosie karmelowym zaprosimy. choć pewnie do tego czasu zużyjemy cały cukier.

komentarzy 9 to “wietnamskie krewetki w sosie karmelowym (tom rim)”

  1. Ola;p said

    Bardzo ciekawa jestem smaku krewetek,w zyciu ich jeszcze nie próbowałam:D

  2. iga said

    Witam, czy moglabym dowiedziec sie czegos wiecej na temat wietnamskiego cukru? Z gory pozdrawiam

  3. iga said

    Mialo oczywiscie byc, z gory dziekuje. Pozdrawiam swoja droga.

  4. moznagosciom said

    obawiam się, że wiele na jego temat nie wiem, a co byś chciała wiedzieć?

    zapewne jest palmowy.

  5. zefiryna said

    Igo, jego przywieźli rodzice z Wietnamu z podróży, palmowy, zawinięty w liście palmy, suwenir ale sprawdził się w kuchni

  6. iga said

    Dziekuje, wlasnie chodzilo mi o specyfike, bo nigdy nie slyszalam w kategorii „wietnamski”.
    A w ogole to jestem bardzo nowa i zachwycona, czytelniczka(dzieki Danusi K.)
    Pozdrawiam.

  7. zefiryna said

    my też pozdrawiamy, ja bym strasznie chciała, żeby Danusia miała internet, bo ja jej to tylko opowiadam a nie pokazuję obrazków

  8. zefiryna said

    Igo, i dziękujemy za przyprawy, bo Danusia nam odsypała różnych.

  9. […] marzec 29, 2009 zgodnie z hasłem tego bloga, postanowiliśmy podać gościom (a właściwie gościowi), coś, co wcześniej tu opisywałem. w zamrażalniku od jakiegoś czasu gościła solidna paczka sporych i – co ważne – surowych krewetek, więc wybór był prosty. tom rim, czyli krewetki w sosie karmelowym. […]

Skomentuj

