bakłażany i tofu w sosie jogurtowo-kokosowym z kozieradką

Luty 7, 2009

dalej nie mogę się wygrzebać z choroby albo z pochorobowego osłabienia. nie gotuję więc, pozwalam tylko się karmić. a jestem karmiony naprawdę dobrze, nie mogę narzekać.

img_9155-s

oddaję głos małżonce w kwestii przepisu:

Jadłam coś takiego pysznego ugotowanego przez Karolinę, która powinna mieć blog kulinarny. Przepis musiałam zmodyfikować, bo trochę nie pamiętałam a komórkę z numerami do wszystkich zgubiłam.
Upiekłam bakłażana w plasterkach skropionego oliwą w piecyku na blaszce.
Usmażyłam pokrojone w plasterki tofu na głębokiej oliwie.
Oddzielnie przygotowałam sos, który miksowałam na wszystkie strony i na wszystkich etapach.

Najpierw w młynku do kawy zmełłam łyżeczkę kozieradki i łyżeczkę kolendry. Blenderem zmiksowałam kawałek imbiru trzy ząbki czosnku i jedną cebulę i to wrzuciłam na patelnie, dosypałam też proszek z młynka.
Oddzielnie zblendowałam z łyżką wody 100 g orzeszków nerkowców i papkę przełożyłam do przesmażonych przypraw i powolutku podgrzewałam i dolewałam 3/4 puszki mleka kokosowego. Zdjęłam z ognia i wymieszałam z jogurtem greckim i całość jeszcze raz potraktowałam blenderem.

Do sosu dołożyłam upieczone bakłażany i smażone tofu. Marzyły mi się naany maślane do tego, ale nie było czasu, a pita gotowa.

img_9159-s

z przykrością stwierdzam, że mam trochę smak przytłumiony antybiotykami (dlatego też popijałem herbatką, a nie czymś bardziej stosownym), ale bez wahania piszę, że można gościom, zwłaszcza wege-gościom.

Komentarze 3 to “bakłażany i tofu w sosie jogurtowo-kokosowym z kozieradką”

  1. Beata said

    może to choroba, ale raz piszesz jak kobieta a raz jak mężczyzna
    więc trochę się gubię
    przepis fajny

  2. Beata said

    ok, raz małżonka, raz ty, tylko jakoś mało podzielone

  3. […] się z serami pleśniowymi, więc czemu nie? my też gotowaliśmy trochę wege w tym tygodniu, tofu z bakłżanem w sosie kokosowo-jogurtowym wyszło palce […]

Skomentuj

