twarożek z grillowaną papryką

Styczeń 9, 2009

czy kanapkę z twarożkiem można gościom? czy w ogóle można ją fotografować i pchać na afisz, skoro jej wygląd nie jest specjalnie porywający?

moja córka zaproponowała rozwiązanie następujące tego drugiego problemu: „skoro jest taka pyszna, to szybko zniknie. sfotografujesz pusty talerz, będzie wiadomo, że była taka dobra”. postanowiłem jednak skromnej kanapce z twarożkiem dać szansę zaistnienia w cyberprzestrzeni.

kanapka z twarożkiem

najpierw grillujemy paprykę. potem blendujemy serek (piątnica tłusty) z tą właśnie papryką i jednym ząbkiem czosnku. do tego dolewamy oliwę z pieczenia papryki. sól, peperoncino i gotowe. najważniejsze jest niedodawanie śmietany, czy jogurtu, który zastępuje właśnie oliwa z pieczenia. można podawać z różnym pieczywem, ale my zjedliśmy ze słodkawym, ciemnym litewskim chlebem na tataraku. pasował idealnie.

poprzedni akapit to właściwie cytat z mojej żony, ja nie przyłożyłem ręki do powstania dzisiejszej kolacji.

można gościom? myślę, że można. ale wcale się nie martwiłem, że dziś nikogo nie zaprosiliśmy. dzięki temu zostało na jutro.

ps. istnieje też odmiana, w której paprykę grillujemy nie w piekarniku, ale na grillu. jest upalny letni dzień, siedzimy na tarasie, papryczki się opiekają… tej wersji, przez wzgląd na pogodę, wam oszczędzę.

Jedna odpowiedź to “twarożek z grillowaną papryką”

  1. aga9999 said

    To coś dla mnie, bardzo chętnie wypróbuję. Pozdrawiam!

Skomentuj

