sałatka z tatsoi, grillowanej papryki z tortillami i niespodzianką

Styczeń 4, 2009

ta niespodzianka to oczywiście tatsoi. kupiłem to w carrefour express jako roszponkę. powiem więcej: zjadłem również jako roszponkę.

img_8865-s1

ale, że na opakowaniu było napisane „tatsoi” to wrzuciłem to słowo w google’a, spodziewając się, że to chińskie określenie roszponki (choć drugi napis głosił „made in italy”) albo coś w tym rodzaju. otóż nie. tatsoi to zupełnie co innego, choć roszponkę do złudzenia przypomina w młodości.

img_8870-s-2

moja żona przygotowała sałatkę, więc jej dokładny skład pozostanie tajemnicą. zidentyfikowałem grilowaną paprykę, orzechy włoskie, parmezan, oliwę i sok z cytryny. chrupiące pszenne tortille podgrzane w piecyku zastąpiły deficytowy towar jakim zazwyczaj jest w niedzielne wieczory pieczywo.

tatsoi. kto by pomyślał? można gościom. przynajmniej nazwa ich zdziwi.

Komentarzy 12 to “sałatka z tatsoi, grillowanej papryki z tortillami i niespodzianką”

  1. Grześ said

    tak sie nei robi!

    żądam pelnego składu sałatki albo rozpowiem o moznagosciom moim 11-stoletnim kuzynkom!

  2. zefiryna said

    wszystkie składniki sałatki wymienił M. sos robiłam z oliwy, która została od grillowania papryki, dodałam nieco więcej oliwy, sok z cytryny i mandarynki, sól, pieprz, czarny ocet, japońskiego sosu sojowego odrobina, nieostre suche papryczki,
    ten sos był ciepły trochę bo przygotowywany w naczyniu, w którym piekłam paprykę

  3. radziecki said

    Grzesiu zly tyyy… Ja rozumiem szczuc psami, grozic lamaniem kolem, ale 11 KUZYNKI?!

  4. Grześ said

    dziękuję bardzo za odpowiedź:)

    z tymi kuzynkami to blefowałem. do tego bym się nie posunął.

  5. Basiek said

    Jestem laikiem jeśli chodzi o gotowanie, ale bardzo bym chciała zrobić taką sałatkę. Dlatego proszę o instrukcję jak grillować paprykę?

  6. zefiryna said

    kroi się paprykę w płaskie kawałki, skrapia oliwą i na blaszkę do piekarnika 180 stopni i się piecze do miękkości a na ostatnie 6 minut wysoko pod grill (ja mam w piecyku). skórką do góry, jak skórka jest spalona na czarno to się wyjmuje do torebki foliowej i torebkę zawiązuje, po 20 minutach otwiera się torebkę i zdejmuje zrumienioną/przypaloną skórkę z papryki, i soli ją skrapia cytryną i oliwą (czasem wciskam czosnek, ale do tej sałatki nie dawałam)

  7. zefiryna said

    rumienię się ze wstydu za ortografa w poprzednim komentarzu

  8. […] że to egzotyczne warzywo można kupić w zwykłym osiedlowym carrefourze. jak zwał tak zwał: sałatka z tatsoi i grillowanej papryki jest przepyszna. i […]

  9. Zuzanka said

    Ale ja się pytam, jak to smakuje. Bo roszponka to wiem.

  10. moznagosciom said

    ja chyba zapomniałem jak smakuje roszponka. a tatsoi? hmm. lekko gorzkawa? jak się spróbuje samej to ma coś lekko „kapuścianego”. chyba musisz spróbować.

  11. zefiryna said

    moim zdaniem smakuje tak samo

  12. […] grillujemy paprykę. potem blendujemy serek (piątnica tłusty) z tą właśnie papryką i jednym ząbkiem czosnku. do […]

Skomentuj

